10 pasi pentru a obtine intalnirea de business pe care o ravnesti

startup-593296_1920

 

Ti se pare uneori dificil sa stabiliesti o intalnire cu un potential client?

Secretul este sa nu-i pierzi timpul si sa nu-i trimiti “povesti”, ci sa-l faci sa inteleaga repede ce anume vrei. De aceea, cel mai important sfat este sa ii dai informatiile esentiale intr-un mesaj cat mai scurt. Mai jos sunt cateva recomandari, care pe noi ne-au ajutat de fiecare data.

 

1. Incepe mesajul folosind o formula de adresare oficiala. Chiar daca stii ca persoana careia ii adresezi mesajul are o varsta similara cu a ta, poate chiar mai mica, adresarea oficiala este cea mai potrivita, intrucat nu va cunoasteti personal si nu stii cum prefera.

‘Stimate domn/doamna XYZ’ nu ‘Draga X’

 

2. Spune-i de unde esti si de ce vrei sa te intalnesti cu el/ea.

‘Va scriu din partea companiei X, intrucat am inteles ca sunteti responsabil de functia Y.

Compania noastra furnizeaza servicii de ABC, si voiam sa va propunem o scurta intalnire pentru a vi le prezenta si pentru a identifica in ce masura acestea ar putea fi benefice pentru compania dumneavoastra.’

sau

‘…pentru a analiza in ce masura putem identifica modalitati de colaborare.’

 

3. Ai grija la ce cuvinte folosesti, pentru a nu se interpreta gresit mesajul.

De exemplu, daca spui:

‘dorim sa va oferim serviciile ABC, care va vor ajuta sa imbunatatiti serviciile pe care le oferiti’

ar putea deduce ca tu consideri ca serviciile pe care le ofera sunt proaste, si degeaba i le oferi, ca poate nu le vrea. O alternativa ar putea fi:

‘dorim sa va prezentam serviciile ABC, pentru a identifica in ce masura considerati ca acestea ar putea fi benefice pentru compania dumneavoastra’

 

4. Asigura-l ca nu vrei sa-i vinzi nimic, doar vrei sa stati de vorba.

‘Intalnirea nu va presupune nicio obligatie din partea dumneavoastra.’

 

5. Spune-i ca mai intai vrei sa-i intelegi business-ul, apoi sa-i prezinti serviciile tale – doar asa puteti identifica in ce masura “va potriviti”.

‘Dorim sa intelegem mai indeaproape nevoile companiei dumneavoastra si sa va prezentam solutiile pe care compania noastra le ofera, pentru a identifica in ce masura vi se par potrivite.’

 

6. Comunica-i cat timp ii vei rapi, iar ideal este sa nu fie prea mult.

‘Ne propunem sa va retinem maxim 30-40 de minute, daca programul va permite.’

Iar daca ajungi sa te vezi cu el/ea, incearca sa te incadrezi in intervalul promis.

 

7. Ofera-i optiuni de date si ore (ideal doua) nu-l lasa sa-ti propuna el. Cu cat ii faci decizia mai simpla, cu atat mai bine.

‘Imi puteti confirma daca ati avea disponiilitate sa ne vedem pe 12 sau 15 octombrie, la ora 9:30 sau 16:30?’

 

8. Propune-i sa va vedeti la sediul sau – cu cat trebuie sa aloce mai putin timp pentru aceasta intalnire, cu atat vei avea sanse mai mari sa primesti un raspuns pozitiv din partea sa. Ii poti oferi, de asemenea, si optiunea de a alege o alta locatie (poate vrea sa iasa din birou, sa faca o pauza).

‘Daca sunteti de acord, as putea sa va vizitez la sediul dumneavoastra sau, daca doriti, am putea sa ne intalnim in oras.’

 

9. Scrie mesajul scurt si la obiect, nu detalia mai mult decat este cazul. Mentine formularea frazelor cat mai simpla si cat mai scurta, folosind cat mai putine cuvinte.

‘Imi puteti confirma daca ar fi in regula sa ne vedem pe 12 sau 15 octombrie, la ora 9:30 sau 16:30, la sediul dumneavoastra?’

In loc de:

‘Imi puteti confirma daca ar fi in regula cu dumneavoastra sa ne vedem fie in data de 12 octombrie, fie in data de 15 octombrie, la ora 9:30 dimineata sau la ora 15:30 dupamiaza? As putea veni eu la sediul dumneavoastra.’

 

10. Finalizeaza mesajul multumidu-i si semnandu-te. Nu uita sa ai si o semnatura electronica, din care el sa poata prelua detaliile tale de contact si o adresa de website a companiei.

‘Va multumesc si astept cu mult interes raspunsul dumneavoastra.’

Sustine-i si pe altii, dand informatia mai departe: