Identitatea vizuala a firmei tale

identitatea vizualaIdentitatea vizuala este un element extrem de important pentru afacerea ta. Este modul prin care actualii si viitorii tai clienti te vor recunoaste dintr-o privire. Identitatea vizuala o vei aplica in tot ceea ce vei face: pe online (website, social media, brosuri, prezentari), in materialele printate (brosuri si pliante, carti de vizita, prezentari, propuneri pentru clienti, ambalajele produselor – daca business-ul tau produce sau comercializeaza produse) si oriunde altundeva iti vei prezenta serviciile.

Ce inseamna identitate vizuala?

Ei bine, identitatea vizuala este “haina” afacerii tale. Este modul in care te percep clientii la nivel vizual, fara sa te cunoasca. Este prima impresie, primul contact, si poate sta la baza succesului (sau insuccesului) afacerii tale.

Identitatea vizuala se creeaza prin mai multe elemente, dintre care, cele mai importante sunt:

  • Logo-ul: orice afacere, oricat de mica, trebuie sa aiba un logo. Logo-ul este elementul principal care identifica identitatea afacerii peste tot. Intr-un mod foarte simplu, logo-ul poate fi “semnatura” firmei. Logo-ul poate fi compus din cuvinte, initiale, poze, diagrame etc, atata timp cat reprezinta afacerea. Spre exemplu, daca vorbim despre un furnizor de miere, atunci clar va ajuta foarte mult daca logo-ul ar avea incorporat ceva care sa duca cu gandul la miere sau la albine (un stup, un borcan de miere, o albina, sau poate pur si simplu cuvantul miere. De asemenea, foarte important in crearea logo-ul sunt si culorile utilizate. Daca folosim tot exemplul cu mierea, culorile indicate sunt galbenul, portocaliul, maroul, intrucat toate pot fi asociate cu nuantele pe care le poti gasi la miere. Ar fi complet nepotrivit sa folosesti culori reci, precum mov, gri, sau alte culori prin care mierea nu se poate identifica deloc.
  • Fonturile: fonturile fac parte integranta din identitatea vizuala a firmei tale. Este indicat pentru orice firma sa utilizeze aceleasi fonturi peste tot, astfel incat sa ajute in a crea o identitate a afacerii. Nu exista o regula anume de selectare a fontului, atata timp cat odata ales, este folosit constant. Desigur, nu este obligatoriu sa se foloseasca un singur tip de font (si in niciun caz o singura dimensiune), insa constanta este extrem de importanta. Adica, se poate decide ca toate titlurile dintr-o prezentare sa fie de un anumit tip de font (probabil ceva mai deosebit, mai caligrafic) si de o anumita dimensiune, iar corpul mesajului sa fie de un alt tip de font (probabil ceva mai simplu si mai comun) si o alta dimensiune. Acest stil, insa, trebuie sa fie constant in toate prezentarile. De asemenea, in functie de utilizare, trebuie sa se tina cont de locul unde este utilizat fontul. Spre exemplu, daca ne gandim la website, atunci trebuie sa ne alegem un font foarte comun, astfel incat sa ne asiguram ca acesta este vizualizat corect, exact asa cum ne dorim noi, indiferent de sistemele informatice si dispozitivele de pe care sunt accesate. Un tip de font recomandat este ‘Arial’, probabil cel mai comun, pe langa ‘Times New Roman’. Daca vorbim in continuare de fontul pentru website, atunci dintre cele doua, ‘Arial’ este mai recomandat pentru website intrucat este mai usor de citit (‘Times New Roman’ are un format cu multe codite, care, daca fontul este mic, poate crea dificultati la citire).
  • Imaginile: La fel ca fonturile, imaginile sunt foarte importante in crearea identitatii vizuale ale unei firme. Ideal este ca acestea sa fie de calitate superioara si, binenteles, sa se obtina dreptul de utilizarea asupra acestora. Imaginile pot fi comandate special, in sensul ca poti angaja un fotograf profesionist sa ti le faca (ceea ce s-ar putea sa coste putin mai mult, dar ai avea exact imaginile pe care ti le doresti), sau poti achizitiona imagini profesionale si de o calitate extraordinar de buna de pe multele baze de date de imagini disponibile pe internet. Aceasta ar fi varianta ideala recomandata de noi, intrucat investitia financiara nu este foarte mare, iar oferta este extrem de bogata. Exista, de asemenea, si baze de date cu fotografii gratuite. Acestea au o calitate putin mai inferioara, dar puteti gasi totusi si imagini bune.
  • Stilul: Creaza-ti un stil propriu prin care sa te adresezi clientilor tai, un stil care sa simti ca te reprezinta, ca reprezinta ceea ce faci si ca reprezinta clientii tai. Stilul va fi o parte importanta din procesul de atragere a noilor potentiali clienti, intrucat daca ei vor rezona cu ceea ce oferi tu, atunci se vor arata mai interesati. In plus, iti va fi si tie mult mai simplu sa lucrezi la orice vei face: textele pentru prezentarea serviciilor, imaginea pe care le-o creezi si asa mai departe. Stilul este compus din modul in care te adresezi clientilor, modul in care toate materialele de prezentare a serviciilor sunt pregatite, chiar si felul in care te imbraci, felul cum iti aranjezi spatiul de lucru si spatiul unde vei invita potentialii clienti. Toate trebuie sa te inspire pe tine si sa inspire viitorii tai clienti.
  • Semnatura din email: da, trebuie sa ai o semnatura pentru email, atat tu cat si angajatii tai. Nu, nu este vorba de semnatura pe care o faci de mana cand mergi la banca, ci o semnatura electronica, care este compusa din elementele de contact individuale ale fiecarei persoane care are o adresa de email cu extensia firmei tale. Pe langa detaliile de contact directe (nume, functie, adresa de email, telefon fix si/sau mobil), se mai adauga detaliile companiei (nume, adresa postala, website, telefon). Pentru a crea o imagine cat mai profesionista, acestea trebuie sa reprezinte identitatea vizuala a companiei, anume, trebuie sa arate si sa se simta exact ca toate celelalte materiale (fonturi similare, culori similare etc.).
  • Cartea de vizita: uneori va ajunge la potentiali clienti inainte de tine (de la o cunostinta la alta). Cartea de vizita poate influenta un potential client sa doreasca sa stie mai multe despre tine sau nu, sa intre pe website-ul tau sau nu, sa-ti dea un telefon sau nu, sa pastreze cartea de vizita sau nu. De aceea este important ca aceasta sa fie realizata cum trebuie, sa contina informatiile care trebuie si, cel mai important, sa ofere indicatii clare despre activitatea firmei tale. Design-ul acesteia poate ajuta, de asemenea – cu cat este mai creativa, cu atat incita curiozitatea mai mult. Nu este absolut necesar sa investeti in cele mai scumpe carti de vizita la inceput (da, acestea pot costa destul de mult, in functie de materialul din care sunt facute), dar este absolut necesar sa le faci profesionist, nu pe imprimanta de acasa.
  • Website-ul: De ce? Pentru ca este primul lucru pe care viitorii tai potentiali clienti il vor cauta pentru a-si forma o prima impresie. Website-ul face parte din identitatea vizuala a firmei tale, la fel de bine ca si celelalte elemente mentionate mai sus. Este foarte important ca acesta sa ofere informatiile de care potentialii tai clienti au nevoie pentru a decide sa te contacteze, si trebuie sa respecte toate elementele vizuale pe care ai hotarat sa le utilizezi pentru a-ti reprezenta afacerea: logo, fonturi, imagini, stil etc. Citeste mai multe aici >>
  • Brosuri, pliante, bannere: un alt aspect foarte important in ceea ce priveste identitatea vizuala. Brosurile, pliantele, bannere-le si orice alt material printat (sau electronic, in cazul brosurilor si al pliantelor), trebuie sa respecte si ele tot ce tine de identitatea vizuala a companiei, pe langa informatii bine structurate, informative si corecte. Acestea vor fi cel mai des oferite clientilor si pot sta la baza deciziei de a te contacta sau nu.

Contacteaza-ne

Daca vrei sa afli mai multe detalii sau iti doresti o colaborare cu noi, contacteaza-ne aici >>

Sustine-i si pe altii, dand informatia mai departe: