Primul tau wwwebsite

website

De ce? Pentru ca este primul lucru pe care viitorii tai potentiali clienti il vor cauta pentru a-si forma o prima impresie despre ceea ce oferi.

Cum sa incepi?

E simplu. In principiu sunt trei pasi mari si lati.

primii pasi-website-2

Inainte de toate insa, gandeste-te ce ai vrea ca oamenii sa stie despre tine in primul rand (aici ma refer la afacerea ta, nu la tine personal). Pune-ti cateva intrebari simple, apoi formuleaza cele mai sincere raspunsuri posibile. Nu face acest lucru in gand, e mult mai eficient sa-ti iei calculatorul si sa-ti notezi toate ieile intr-un document (pe care sa-l si salvezi). Odata scrise ideile, ele raman acolo pentru a fi revizuite, restructurate, imbunatatite si, ideal, folosite. 🙂

Pe website nu vei pune niciodata cele mai sincere raspunsuri, asa cum le-ai formulat raspunzand la intrebarile de mai sus, insa acestea te vor ajuta sa-ti structurezi gandurile. Pe website vei “modela” informatia astfel incat sa fie succincta, bine structurata si sa ofere totusi detaliile pe care tu le doresti si de care vitorul tau potential client va avea nevoie pentru a decide daca va trece pragul de la simplu potential cient la statutul de client al tau. Asadar, mai jos cateva sugestii de intrebari, carora, desigur, li se mai pot alatura si altele, daca consideri necesar acest lucru.

  • Ce vreau sa ofer clientilor? (Listeaza serviciile pe care te-ai gandit ca ai vrea sa le furnizezi.)
  • Cum sa-i conving ca stiu despre ce vorbesc? (Aici vei prezenta serviciile cat de detaliat si de structurat poti, ca si cum ai vrea sa te convingi pe tine ca stii despre ce vorbesti. Poti sa adaugi scheme, imagini, orice consideri ca ar ajuta clientul sa-si formeze o parere cat mai clara despre ceea ce poti tu sa faci.)
  • Cum vor beneficia clientii de serviciile mele? (Gandeste-te ce vor obtine clientii de pe urma serviciilor tale? Nu gandi foarte profund, fii sincer si scrie ce-ti vine in cap prima data, asa, brut. Unele idei par atat de simple, incat simtim ca trebuie sa le “ambalam” in mai multe cuvinte, insa asta nu face decat sa creeze confuzie si sa ne indeparteze de la ceea ce vrem cu adevarat sa transmitem.)
  • De ce sa ma aleaga pe mine, cand sunt atatea companii care furnizeaza servicii similare, si probabil au chiar mai multa experienta si resurse? (Ei, aici trebuie sa te gandesti putin. E important sa-ti faci “temele”, sa faci putina cercetare de piata si sa vezi cum isi prezinta alte companii serviciile similare. Numai asa vei putea sa faci diferenta intre ei si tine. Tine minte ca primul element care influenteaza decizia unui potential client este prima impresie – daca prima impresie este una favorabila, atunci totul este mult mai simplu, atat in procesul de luare a deciziei – din punctul de vedere al potentialului client – cat si din punctul tau de vedere, ca munca de convingere va fi mai putina si mai usoara. Asadar, vezi cum faci si lucreaza bine la partea asta.)
  • Cum vor putea potentialii mei clienti sa ia legatura cu mine? (Partea asta este simpla: datele tale de contact trebuie sa fie disponibile si usor accesibile pe website-ul tau. Acum este la moda sa ai un formular de contact, nu sa-ti listezi toate detaliile, insa ar fi ideal, daca poti, sa le faci publice – unii potentiali clienti se tem ca daca transmit un mesaj printr-un formular pe un website, vor primi raspunsul peste o saptamana – sper ca nu este nevoie sa spun ca orice depaseste 24 de ore este foarte mult. Astfel, ei s-ar simti mult mai fericiti daca ar putea lua telefonul si ar vorbi direct cu cineva, asiguranu-le o informatie imediata si raspunsuri la cat mai multe intrebari. Important: nu lista adresa de email pur si simplu, daca nu vrei sa te alegei cu un inbox plin de spam-uri. O varianta ar fi sa o pui sub forma de poza.)

Acestea ar fi cateva idei de start. Binenteles, intrebari si raspunsuri se pot adauga o multime, dar pentru inceput acestea te-ar putea ajuta sa pornesti la drum.

Pasul 1: Domeniu si gazduire

Bun, daca ai cele de mai sus, atunci stii sigur ca ai ce sa pui pe un website adevarat. Acum este timpul sa-ti rezervi un domeniu (un nume al website-ului tau) si sa-ti cumperi un spatiu unde website-ul tau sa fie gazduit (temenul folosit este ‘hosting’). Exista foarte multi furnizori unde poti face acest lucru, trebuie doar sa cauti si sa vezi ce-ti convine cel mai mult. Numele domeniului este al tau pe viata, insa gazduirea este temporara. Spatiul pe un server care sa-ti gazduiasca website-ul se inchiriaza pe perioade de timp limitate, in functie de dorintele tale.

Pentru a te ghida in a-ti alege o gazda, iata cateva intrebari pe care ar trebui sa ti le pui:

  • Unde are serverele (cel mai bine ar fi sa fie in tara unde sunt cei mai multi clienti ai tai, astfel incat website-ul sa poata functiona mai rapid)
  • Cat te costa inchirierea in functie de timp (cu cat inchiriezi pe o perioada mai lunga, cu atat scade pretul pe luna)
  • Cat sparitu iti ofera in functie de pachetul achizitionat (gandeste-te ca daca vei avea multe informati pe website, sau fotografii, conturi de email etc., vei avea nevoie de mult spatiu.)
  • Cat de stabil este furnizorul (sa nu te trezesti ca ramai fara website in scurt timp)
  • Cat de disponibila este echipa de relatie cu clientii, astfel incat sa te ajuta cu informatii in timp cat mai scurt.

Odata ce ti-ai selectat furnizorii, ti-ai rezervat domeniul si ti-ai cumparat spatiul de gazduire, te poti apuca de treaba.

Pasul 2: Structurarea informatiei pe website

Acum este momentul sa folosesti informatia la care ai lucrat mai sus, anume raspunsurile la intrebarile despre serviciile tale. Pe website informatia trebuie sa fie clara si bine structurata. Potentialii clienti trebuie sa inteleaga repede si usor ce le oferi, cum le oferi, de ce sa te aleaga pe tine, cum sa te contacteze. De aceea, este bine sa petreci timp pentru a gandi cea mai eficienta metoda prin care sa oferi raspunsuri la aceste intrebari. Ia raspunsurile de mai sus si restructureaza-le, astfel incat ideile sa fie succinte si complete. Daca simti nevoia, discuta cu partenerii, chiar si prietenii si familia, cere-le parerea si restructureaza pana cand toata lumea pare multumita de rezultat. Foloseste imagini, scheme, orice te-a putea ajuta, intrucat nu toti oamenii rezoneaza la text, sunt multi care rezoneaza la vizual. Asadar, ideal este sa folosesti atat text pentru a descrie serviciile, cat si imagini si diagrame.

Pasul 3: Design-ul website-ului tau

Partea cea mai frumoasa, probabil, cand vine vorba despre un website. Este rezultatul final al muncii, activitatea care sumarizeaza business-ul nostru si care poate face minuni in ceea ce priveste vitorii clienti. Desigur, exista foarte multi specialisti care te pot ajuta sa creezi un design de website personalizat, fix asa cum iti imaginezi si cum ti-ai dori sa fie. Ei vor lucra impreuna cu tine, iti vor prezenta ideile lor, tu le vei spune ideile tale, ei vor aduce un designer care va schita viziunea ta, apoi va veni un programator care va aduce la viata proiectul exact asa cu ti l-ai dorit si cum l-ai visat. Aceasta este varianta ideala, recomandata pentru un website ultra personalizat, daca ai un buget sare sa-ti permita acest lucru. Daca nu, nu te speria. Exista si variante mult mai accesibile, gratuite chiar. Desi acestea nu-ti ofera aceeasi flexibilitate de persoanlizare, exista totusi atat de multe posibilitati incat, daca cauti suficient, ai sanse mari sa gasesti ceva ce sa se potriveasca cu viziunea ta. Aceste variante sunt gandite pentru a fi utilizate de oricine, fara sprijinul unui specialist. Desigur, daca nu te pasioneaza acest aspect, s-ar putea sa ti se para putin complicat si sa nu-ti placa sa te ocupi personal de aspectul asta, ceea ce este perfect ok. Sunt foarte multi carora nu le place sa-si bage degetelele in partea tehnica a unui website. In cazul asta poti solicita sprijinul cuiva caruia-i place sa faca asta.

Vei avea niste mici costuri, insa nu se compara nici pe departe cu cat te-ar costa sa-ti faci un website ultra personalizat. Astfel, beneficiile template-urilor de website gratuite:

  • sunt functionale
  • majoritatea sunt optimizate pentru a functiona bine atat pe calculator cat si pe dispozitivele mobile (telefon, tableta etc.)
  • au un grad de personalizare acceptabil
  • sunt destul de permisive
  • sunt solutia ideala pentru un antreprenor la inceput de drum, care beneficiaza de resurse financiare reduse
  • pot fi gestionate independent de un specialist

Cam astea ar fi. Multa bafta si da-ne un feedback daca esi de parere ca te-am ajutat putin. Daca vrei sa te ajutam si mai mult, ne poti contacta oricand.

Cum te putem ajuta noi?

Aici tu decizi cat de mult vrei sa te implici sau nu. Un lucru este cert insa: chiar daca ne lasi pe noi sa ne ocupam de tot, tot va trebui sa fii si tu prin preajma, pentru ca numai tu stii ce vrei sa faci. Astfel, noi vom da contur si substanta website-ului, insa strict pe baza informatiilor pe care ni le vei furniza tu. Asadar, noi putem sa te ajutam cu urmatoarele:

  • Achizitionarea domeniului si consultanta in achizitionarea spatiului pentru gazduire – Primul pas spre a-ti construi un website
  • Sugestii cu privire la structura website-ului – Aici practic trebuie sa te gandesti ce pagini sa contina website-ul, cum sa arate si asa mai departe. Daca ti se pare complicat, apeleaza la noi.
  • Compunerea textelor – Daca vrei, putem sa te ajutam chiar si la texte. S-ar putea ca noi sa nu fim experti in ceea ce oferi tu, dar daca ne povestesti si daca esti disponibil sa ne raspunsi la intrebari, este suficient incat noi sa putem sa redactam texte potrivite pentru materialele tale.
  • Alegerea template-ului – Cum spuneam mai sus, ai la dispozitie o multitudine de template-uri din care sa alegi. Poti face asta intr-un weekend, de placere, sau ne poti lasa pe noi.
  • Personalizarea template-ului – Odata ales templateul, acesta trebuie personalizat pentru a corespunde cu imaginea si stiful afacerii tale, pentru a fi in linie cu identitatea vizuala.
  • Incarcarea informatiei pe website – Fie ca te ocupi tu de texte, fie ca ne ocupam noi, odata agreate si finale, acestea trebuie incarcate pe website pentru a putea fi accesate de oricine.
  • Actualizarea continutului – Din cand in cand s-ar putea sa iti dorest, sau sa fie nevoie, sa faci modificari pe website. Daca nu ai timp sau daca ti se pare ca nu este ceva in ce ai vrea sa te specializezi, ne poti lasa pe noi sa ne ocupam de asta.

Contacteaza-ne

Daca vrei sa afli mai multe detalii sau iti doresti o colaborare cu noi, contacteaza-ne aici >>

Sustine-i si pe altii, dand informatia mai departe: